VIMEO PERSONAL BRANDING| ZAKELIJK

25 Jun

Een van mijn favorieten social websites is Vimeo.com. Dit is een videoplatform net als youtube, maar daar houden alle vergelijkingen op. Vimeo is meer een kwaliteitsproduct waartegen youtube kwantiteit levert.

Dit is een perfect platform om je eigen masterpiece te vertonen. Veel professionele filmmakers en amateur komen hier bij elkaar om hun werk te delen en te kritiseren. Vorig jaar is Vimeo begonnen met Vimeo Pro for business. Maar is dit de moeite waard en wat kun je ermee behalen?

Vimeo is begonnen in 2004, en is nu al een leider in de markt van video hosting. Dit is te verklaren aan de hand van de community die erg goed gedraagt en de een video code generator die je helemaal kunt optimaliseren voor je bedrijf.

Vimeo maakt gebruik van 2-pass encoder, dit is een manier om met minder bandbreedte een video in HD te bekijken. Met Vimeo Pro kan je zonder te wachten video’s uploaden en worden gelijk vertoond.

Het belangrijkste wat Vimeo voor een bedrijf kan beteken de “look” en “feel” van de website. Het ziet er zeer gelikt uit en dit is beter voor het bedrijfsimago.
Vimeo is niet een social media waarop ieder bedrijf actief op moet zijn, maar voor marketeers en reclame bureaus is dit wel een must. Zoals uberconect.com. Zij hebben Vimeo perfect geïntegreerd in hun website.

Personal branding


Ondanks dat Vimeo naar mijn idee een perfecte tool is voor personal branding wordt hier niet veel over geschreven op het web. Daarom zal ik wat dingen beschrijven die ik ben tegengekomen op Vimeo.
Allereerst Vimeo is natuurlijk net als youtube een kanaal om je video’s de wereld in te sturen. Maar het verschil ligt hem vooral in dat Vimeo op kwaliteit gefocust is. Hier kom je niet weg met een korte video over katten of een home movie. Hier komen mensen bij elkaar die film gestudeerd hebben of dit dusdanig interessant vinden dat ze hiermee verder willen gaan. Daarom is het verstandig dat we eerst naar de basics gaan kijken.

Wat heb je nodig?
Ten eerste heb je een camera nodig voor de video die je wilt gaan maken. Meesten mensen op Vimeo spenderen veel geld hieraan uit, maar iedere DSLR die een video optie heeft komt hiermee weg.

Hierna moet je de basics leren over het filmen zelf. Vimeo heeft hiervoor iets cools gedaan namelijk: Vimeo school. Hier krijg je de tips en tricks te zien om je eigen project in elkaar te draaien.

Voor dat we deze video kunnen uploaden heb je een account nodig, je hebt de keuzes uit een basic, plus of een pro account. Ik raad aan voor iedereen die niet meer dan 2 video’s per week gaat uploaden een basic account te nemen. Deze is gratis en de opties zijn goed genoeg.
Je Vimeo account op zich is nog geen personal branding, je haalt er waarschijnlijk weinig traffic uit. Embed daarom je video’s op je blog of post ze op je Facebook, zodat het balletje gaat rollen.
Op de homepage komen een aantal keer per dag nieuwe video’s die door de staff zijn geselecteerd. Probeer hier niet op te komen, dit is namelijk van zo’n hoog kaliber dat je dit waarschijnlijk niet lukt. Maar wie weet.
Zorg dat je andere gaat “liken” en “followen” en ga comments posten. Denk eraan de Vimeo is beschaafd, zorg dus niet dat je zonder schaamte reclame gaat maken in de comments.
Zorg dat je je video’s hebt “getagd” zo zijn je video te achterhalen in de zoekfunctie.

Doe inspiratie op door te kijken naar andere video’s.

Bron:
Sproutsocial
software informer
Nicwebdesign

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: