ZAKELIJK TWITTEREN

23 Jun

Als bedrijf zijnde focus je niet op één social medium, het is een samenhangend verhaal van verschillende media. En Twitter kan niet ontbreken uit dit verhaal. Daarom de volgende vraag: Hoe gebruik je Twitter voor je bedrijf.
Korte omschrijving van Twitter
Twitter is een communicatie tool waar je korte stukjes tekst kan versturen, 140 tekens max. Tweets kunnen een link, foto of video bevatten. Wanneer je als een bedrijf zijnde een tweet verstuurd is het ook beter om een foto eraan toe te voegen, omdat je hier meer mee kan vertellen dan 140 tekens.
Mensen kunnen je volgen op Twitter en jij kan andere volgen. Hierdoor kun je gemakkelijker retweeten van berichten en reageren.

Stap 1
Presenteer je merk
Hier presenteer je je verhaal aan de Twitter community. Het is belangrijk belangrijk dat het totaal plaatje dat je als bedrijf naar buiten brengt gelijk blijft. Dit wil zeggen dat de andere social media waar je op actief bent, de zelfde look and feel hebben.
Stap 2
Bouw een sterke basis
Het is belangrijk dat je het profiel helemaal invult. Des te meer je informatie je geeft, wordt het verhaal van je bedrijf meer compleet.
Vertel waar mensen je kunnen vinden. Zowel de fysieke locatie als je website en dergelijke. En vul je bio. Hier kun je 160 tekens plaatsen, dus denk goed na hoe je jezelf omschrijft.
Stap 3
Begin met het volgen van mensen en andere bedrijven. Je twitter page wordt gevormd door de mensen die jij volgt niet je volgers. Denk daarom goed na wie je gaat volgen.
Stap4
Start met praten met anderen. Zorg dat je in de picture komt met je bedrijf. Dus retweet andere, reageer, en stuur een bericht de wijde wereld in.
Stap 5
Waar moet ik over praten? Dit hangt af in welk soort business je bedrijf actief is. In ieder geval wil je vertellen wat je volgers willen horen en je wilt je business promoten. Voor veel van de businesses geldt: focus je op je producten en hoe kunnen deze producten het leven verbeteren bij de klanten. Geef mensen nuttige informatie en beantwoord hun vragen.
Stap 6
Zorg voor traffic op je andere social media en belangrijker naar je website. Doe dit doormiddel van een link met een goed bericht voor de klanten.

Hoe weet je dat je succesvol bent?
• Check je activiteit in je tijdlijn dashboard, om te zien of mensen je tweets retweeten of favouriet maken
• Communiceer special Twitter- only promotie acties met nieuwe klanten
• Vraag het je klanten, volg ze je op Twitter
Vernieuwende & uitdagende tweets
Twitter 3-5 keer per dag om betrokken te blijven met je volgers. Gebruik sterke call to actions voor verdere interactie. Twitter foto’s, video’s en andere verrijkende media

Bron:
Socialmediaexaminer
Mondomarketing

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: