LINKEDIN PERSONAL BRANDING| ZAKELIJK

13 Jun

Hoe gebruik je Linkedin voor personalbranding?
Waarschijnlijk heb je zelf ook een Linkedinpagina, zo niet maak hem vandaag nog aan. Hoe maak je connecties met mensen die er toe doen? Ferdi Soetekouw heeft de volgende tips beschreven:

1. Wees eerlijk
Leg uit waarom je een connectie wil maken.
2. Vertel hoe je de persoon kent
Vertel waarvan je de persoon verteld
3. Zoek iets gemeenschappelijks
Dit kan van alles zijn, zoek op zijn pagina naar iets gemeenschappelijk en vertel hier iets leuks over.
4. Maak het persoonlijk
Voeg altijd een persoonlijke noot toe aan je LinkedIn uitnodiging. Noem een groep waar jullie beiden lid van zijn of verwijs naar jullie vergelijkbare achtergrond, opleiding of ervaringen
5. Toon enthousiasme
Wanneer je een baan zoek is het natuurlijk onmisbaar dat je enthousiasme toont.
6. Verwijs naar het profiel
Neem even de tijd om te kijken naar het profiel van je toekomstige connectie. En haal er dan iets uit waar je naar verwijst in je uitnodiging.
7. Alvast bedank
Zet dit onderin de uitnodiging. Kleine moeite, maar wordt wel geapprecieerd door de lezer.
Wanneer je dit allemaal gedaan hebt, zijn ze meer bereid om iets voor je te beteken.

linkedin is niet alleen bedoelt om een CV online te plaatsen, maar het is ook bedoeld om je personal te branden. Hoe doe je dit?
Om te beginnen maak je profiel helemaal af en foutloos. Het wordt namelijk bekeken en door de taalnazies van de P & O. Schrijf al je ervaringen op al is het niet veel, alles is namelijk mooi meegenomen.

Customize je URL. Je kan je URL voor Linkedin aanpassen, maak deze zo duidelijk mogelijk. Hierdoor kom je hoger in Google te staan. Het moet er als volgt uitzien: http://linkedin.com/in/volledigenaam. Customize je pagina voor de baan die je wilt hebben, niet de baan die je nu hebt. Gebruik de koppen om dit voor elkaar te krijgen. Dus wanneer je op zoek bent naar een andere baan, dan maak je er niet je huidige of laatste titel je hoofdtekst, maar dat je een specialist… bent. De samenvattingen van je werkervaring, moet geschreven met oog op de baan die je wilt hebben.

Linkedin voor bedrijven

Voor bedrijven is het ook zeer belangrijk om op Linkedin actief te zijn. Het werven van personeel is gemakkelijk en je kan status updates aanmaken. In deze statusupdates kan je je bedrijf profileren zodat de juiste mensen met je contact opnemen. Een nieuwe mogelijkheid in linkedin is adverteren. Zoals je op vrijwel op iedere andere socialnetwork, kan je jezelf ook hier in de picture zetten. Je kan je doelgroep fijn segmenteren op een dieper niveau dan bijvoorbeeld op Facebook. Zodat je een minimale “wast” hebt.

Bron:
Mashable
De Ondernemer

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: