SEO ANALYSE SaveYourSelf.

2 Jun

http://www.Saveyourself.nl is een bedrijf dat net is opgericht. SaveYourSelf, ook wel “SYS” genaamd, heeft producten die mogelijke levens kunnen redden. Daarom is het van groot belang dat het goed gevonden moet worden op het internet. In deze post gaan we het SEO gedeelte van Saveyourself.nl onderhanden nemen.
Normaal gesproken beginnen we met Google analytics om de bezoekersstroom te analyseren. Deze kan echter nog niet bekeken worden, omdat de website onlangs online is gegaan.

BACKLINKS

Een van de belangrijke criteria waar Google zich aan houdt voor de SEO zijn backlinks. Backlinks zijn links die doorverwijzen naar de saveyourself.nl. Hieronder staan de backlinks die tot nu toe vergaard zijn. Veel van deze backlinks hebben geen toegevoegde waarde. Google “ranked” iedere pagina op internet (pagerank). Hoe hoger de pagerank van de websites die een backlink hebben, des te hoger de vindbaarheid van jouw pagina. Hieronder zie je de belangrijkste backlink van Saveyourself.nl. Backlinks Saveyourself.nl

Deelconclusie: Geen van deze backlinks heeft een pagerank-punt verkregen van Google. Slechte vindbaarheid dus.

Doordat er niet bekeken kon worden met welke zoektermen de bezoekers op de website terecht komen is er gekeken naar wat de mogelijke zoektermen kunnen zijn. In overleg met Saveyourself zijn de volgende zoektermen als doel gesteld om SYS te vinden: Save yourself, SYS, ouderen telefoon, senioren telefoon, senioren mobiel, oudere mobiel, noodsysteem, noodtelefoon en noodmobiel.

On-page optimalisation

Elementen die van belang zijn voor de vindbaarheid on-page zijn:
• URL structuur
• Title tag
• Meta description
• H1 (kop1)
• H2 (kop2)

URL structuur van SYS ziet er als volgt uit:
Backlinks Saveyourself.nl
Deelconclusie: SYS heeft een goede URL structuur. Echter worden er bij de pagina registreren “formulieren” genoemd op de website. Dit moet worden aangepast om duidelijker te zijn naar de bezoekers toe.

Title tag, Meta description,h1,h2

Title tag is de tekst wat onder de website URL komt te staan in de SEO van Google. Voor SYS ziet dit er als volgt uit:
TItle tag

Title tag meta discription h1 h2
Er wordt niet goed gebruik gemaakt van on-page optimalisatie, De title tag van de homepage is te lang (meer dan 65 tekens); dit lijdt tot de welbekende puntjes in de Google zoekresultaten waarin de zin niet wordt afgemaakt. Is dit ernstig? Nee, maar zorg ervoor dat het belangrijkste voorin in de tekst staat, zodat mensen het gewenste vinden. Voor de tabbladen “formulieren” en “contact” wordt de title tag gemist; dit resulteert in minder vindbaarheid.
De meta discription is gezet op content. Dit wil zeggen dat de content de meta tekst bepaalt; handig wanneer de website vaak geüpdate wordt. Er wordt totaal geen gebruik gemaakt van H1. Dit is zeer slecht voor SEO. Van H2 wordt goed gebruik van gemaakt.

Conclusie

http://www.saveyourself.nl heeft nog een hoop werk te doen om de vindbaarheid te vergroten in Google, maar dit was bij hun al bekend. Ik hoop dat dit als leidraad kan fungeren voor SaveYourSelf.

Advertisements

One Response to “SEO ANALYSE SaveYourSelf.”

  1. Daan Borsje June 5, 2013 at 8:29 pm #

    Bedankt Wouter van Egmond, zo zie ik weer veel nieuwe kanten van het SEO en heb er weer een hoop van geleerd.
    Moet zeggen dat ik er wel een beetje aangedacht had maar zie dat ik nog veel te winnen heb. Over een paar weken komt er ook een webwinkel bij dus dan moet deze SEO zeker optimaal zijn.

    Ik ga zeker gebruik maken van je punten.

    Met vriendelijke groet,
    SaveYourSelf

    Daan Borsje
    CEO

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: